Dag 1

11 april 2016 - Oosterhout, Nederland

Dit eerste reisverhaal wordt een kort exemplaar. Want over zo'n eerste dag door het bekende, vlakke Holland valt niet zoveel te melden.
Hier moet ik mezelf meteen corrigeren. Want wat hadden we vanmorgen een fantastische start! Zoveel vrienden en bekenden die de moeite namen om ons op dat redelijk vroege uur uit te zwaaien! Geweldig om dat mee te maken. Beetje onwezenlijk ook .... Vervolgens in optocht met een djembé-speler naar het gemeentehuis. De burgemeester die ons in de hal ontvangt, vriendelijke woorden spreekt en het eerste stempel in ons pelgrimspaspoort zet. Fotomomenten, juichmomenten terwijl we nog maar 200 meter gefietst hebben!
En dan het moment waarop we echt vertrekken terwijl mijn Ria daar achterblijft! Bijzonder, bijzonder ...
Het zonnetje schijnt en ik krijg een beetje een vakantiegevoel terwijl we nog maar door Emst fietsen.
In de Betuwe, in het groene polderlandschap weet ik het! Dit moet het gevoel zijn van koeien die in het voorjaar de zonnige wei ingaan! Verder gaat die vergelijking trouwens helemaal mank. We rijden via Ede en Tiel verder de Betuwe in waar de fruitbloesem al stiekem tevoorschijn piept. We belanden - wat later dan gepland - in Oosterhout waar we een slaapadres vinden bij een echtpaar die Vrienden van de Fiets zijn. Eerst eten bij De Beren vlakbij St. Jan's Basiliek en dan naar ons adres. Vriendelijke mensen die ons koffie en thee aanbieden. Lekker!.
Heel mooie eerste dag, zeker door de start om acht uur in die ambiance, daar bij de Grote Kerk en bij het gemeentehuis in het vertrouwde Epe dat nu al zo ver achter ons ligt.

1. Henny:
    12 april 2016
    Gert,wat een prachtige start met zoveel mensen en mooi weer.
    ik hoop dat het zo goed blijft gaan.
  2. Antje:
    12 april 2016
    Nou, wat een heerlijke dag om te vertrekken, en vandaag is het weer ook prima volgens mij. En nu begint de echte route. We denken geregeld aan jullie en Siem hoort graag wanneer je Sinterklaas tegenkomt!
  3. Anton van de burgt:
    Beste Gert en Harry,
    Geweldig, wat een mooie start en mooi weer ! Heel veel succes, geniet van alle mooie dingen !